יום שישי, 24 במרץ 2017

צפון קיושו - איזור הא אסו

23/4/17 קמנו ליום גשום במיוחד, בעל הפנסיון הכין לנו מפות על הבוקר, כולל מסלולים מסומנים על המפה, התוכנית היתה לבקר בקניון Takachiho Gorge, ולמרות הכל החלטנו להתחיל לפי התוכנית, על כל ציודינו + שתי מטריות. איזור Takachiho נמצא דרום מערב ל Takamori, הגענו למקדש שינטו שנקרא Takachiho-jinja, מנזר נחמד וייחודי בעצי האורן העתיקים שסביבו.
הוותיק  בעצים מוערך ב800 שנה, הבתים עתיקים אף הם.

המשכנו כמה דקות מהמקדש לעבר קניון טאקאצ'יהו שנמצא בערוץ נחל ארוך, נאמר לנו שיש שייט עם סירות משוטים, עלינו על הסירה הקטנה חשבנו הנה עולה הגונדולייר, אבל הוא הצביע על הנשואים כאומר "הנשואים בפנים" סעו, אחרי שתי דקות נכנסנו לערוץ יפהפה גבוה ומרשים עם מפל גבוה באמצע. הקניון נוצר עקב התפרצות וולקנית לפני 120k שנים. מבנה הסלעים מזכיר את בריכת המשושים.

אחרי השייט שארך חצי שעה ואולי 150 לכל כיוון המשכנו לטייל בערוץ.

משם נסענו למנזר אמנו-איוואטו-ג'ינג'ה, ומשם ירדנו למערה שנקראת אמנו-יאסוקה-ווארה , שם היה סיפור אלילים של מלכת השמש דבריה בגלל התנהגות מחפירה , היעלמותה הטילה צל על כדור הארץ וכל האלים התגייסו לשכנע אותה לצאת... מאז מסיבות אמונה מניחים אבנים אחת על השנייה, כל מי שמבקר במערה.

המערה ותלוליות האבנים מסביבה

סתם צילום של עץ מכוסה איזוב. מי מזהה את החיה שמסתתרת?
אומנם הגשם העז נחלש מאוד, אבל היתה ראות מחורבנת, מלא ערפילים, יצאנו לאכול במסעדת בר-ב-קיו שאנו מכינים את האוכל לעצמנו ועוד משלמים...

נסענו משם לאיזור קראקוואה, שהוא איזור מעיינות חמים עם המון Onsens.
Onsens הם מעיינות חמים שמהווים למקומיים ולתיירים בתי מרחץ, יש כאלה בתוך מבנים ויש כאלה המשולבים בתוך נוף מדהים. אצל היפנים באונסן הוא חלק מהתרבות, המקומות האלה נקיים להפליא, ולא תראה אנשים משתוללים שם.
לפנות ערב ירד שלג בכל האיזור והמעלות התקרבו לאפס סלציוס.
חיפשנו אונסן מעניין המומלץ ע"י הLonely Planet ולא מצאנו, ולבסוף הגענו למקום הנקרא קוקונואה, לריאוקן שמצא לנו booking.com היה לו אונסן ובילינו בו כחצי שעה.

24/3/17 יום שישי התעוררנו לבוקר שמשי, והיה בכוונתנו לחזור לתצפית על הר אסו , אך די מהר היום השישי, הפך ליום אביך ולפיכך נטשנו את רעיון ההר היפה הזה לסביבתו, מה גם שעיקר השמורה חסום לביקורים הן עקב התפרצויות גזים והן בגלל רעידת האדמה החזקה שהייתה באיזור לפני שנה.
התחלנו את הבוקר באונסן מגניב בסביבת קראקוואה, לא ניתן לצלם, המקום היה ציורי, יושבים בחוץ בבריכה כמעט טבעית עם מים חמים מאוד (בחוץ הטמפ' כ3-4 מעלות סלציוס) , מולנו נחל זורם עם מפלון, שהרעיון להכנס מדי פעם לנחל למים הקרים, ומשם חזרה למים החמים.
אחרי הספא ה"מדליקה" שתינו קפה טוב בבית הקפה של באונסן. שם גם ראינו תופעה מדהימה תרבותית, האונסן שייך לבית מלון יוקרתי, ביציאה ראינו גבר ואישה יפנים משתחווים מספר פעמים לכיוון הכביש ומנופפים לשלום, ואז שוב חזרו על התופעה, ונכנסו למלון. מהר מאוד נפתרה התעלומה, מספר אורחים יצאו מהמלון לארבעה אנשי שירות של המלון מכרכרים אחריהם, עם ברכות, החברה עולים למכונית למתחילים לנסוע, אנשי המלון שניים מכל צד של הכביש, ממשיכים לנופף ולקוד קידות, עד שהמכונית נעלמת אחרי כ200! מטר, מדהים...
משם נסענו למקום שנקרא Beppu , תחילה ביקרנו במוזיאון הבמבוק

אטרקציה נוספת בעיר, העיר מלאה מעינות חמים וכמויות אדירות של קיטור  המבעבעים מן האדמה, סביב שבעה כאלה יצרו גנים מקסימים, שאנו סיירנו בינהם:

הגענו לOita, עייפים, מרוצים ורעבים, החלטנו לנחם את עצמינו במרק ראמן כשר ובירה טובה.