יום חמישי, 30 במרץ 2017

טקמאצו וסביבתה 28.3.17

שני משפטים פילוסופים קמעה אני לוקחת מיום זה
הראשון: one step one sciene
השני: Sabi Wabi - היופי שבפשטות
שני רעיונות אלה קיבלנו מפנסיונר יפני שהדריך אותנו בהתנדבות בתוך אחד הגנים היפים ביפן נמצא בטקאמצו, Takamtsu, ונקרא Ritsurin גן שקיבל 3 כוכבי יופי של מישלן. הגן הוקם במהלך של כמעט 100 שנה ע"י משפחת מאצודאירה אותו קיבלה במתנה יחד עם המצודה העיר והסביבה מקרובי משפחתם השוגונים לבית טוקוגאווה כשעלו לשלטון ב 1600.
הגן כולל 13 גבעות 6 אגמים וסביבם עולם ומלואו.
מילות החוכמה שקיבלנו התייחסו לגן. המדריך שלנו דיבר על כך שכל צעד בגן פותח בפני המתבונן נוף חדש וזה מה שהופך אותו לכל כך מרתק. כמו כן הוא הצביע על סידורי פרחים מינימליסטיים ויפהפיים המקשטים פינות שונות בבתי תה וכינה אותם בביטוי Sabi Wabi.
יופיו של הגן מושך אליו כלות וחתנים רבים המצטלמים באתר זה לפני חתונתם. זכינו לראות שלושה זוגות.


יום רביעי, 29 במרץ 2017

אומנות בים יפן הפנימי

יצאנו 28/3 מוקדם, יחסית, כשפעמינו לכיוון נאושימה (Naoshima), שהפכה להיות מרכז לאומנות מודרנית.
כבעלי נסיון, איתרנו מראש את הרציף המתאים באוקאיאמה (Okayama), הגיענו בזמן למעבורת של 9:22
(אצל היפנים אין חוכמות שעה זאת שעה, אחרת-"ספיקו" היינו משהו כמו חרקירי) לאחר כ20 דקות שייט,
ירדנו בנאושימה. קרוב לרציף קיבלה את פנינו הדלעת האדומה:

יום שלישי, 28 במרץ 2017

כמה ימים במערב הונשו 26-27 (נאושימה תקבל בלוג משלה😍)

את ההמשך של רכיבת האופניים המשכנו בנסיעה מהירה בשרשרת גשרים הפרושה בין שיקוקו למערב הונשו בדרכינו למיהג'ימה (Miyajima Island). הנסיעה היתה בכביש מהיר בעלות של מעבר של 8,700 יין (בערך לילה במלון), במיהג'ימה נמצא הטורי הצף. אחרי מאמצים הצלחנו לאתר את הרציף העממי, הזול שזמן השייט  אל האי אורך כ 10 דקות וכן כל 10 דקות יוצאת מעבורת.
הטורי הצף, כך נאמר בכל הכתובים, הוא אחד המראות היפים ביפן ובמיוחד בשקיעה, וכך עשינו. נסענו למיאג'ימה כשבתוכנית היה להספיק להגיע למקום באור יום ולחוות את רדת החשיכה והתאורה בלילה.
מיאג'ימה היא אי מקודש למאמיני שינטו ולבודהיסטים. כפועל יוצא, אסור להיולד או למות על האי ועל כן לא בנו בו בית קברות ולא מחלקת יולדות. בשל קדושתו גם אסור לכרות בו עצים וגדל בו יער בתולי עם מגוון ציפורים ואיילים מבויתים המסתובבים בו ללא הפרעה.
המקדש הידוע והאטרקציה המרכזית של האי הינו מקדש Itsukushima Shrine כשמולו ניצב טורי ענק צבוע ארגמן ובזמן הגאות שקוע במים ונראה כאילו מרחף עליו. החוויה באי היתה אדירה. בהחלט השיג את התואר בזכות.
לינה בהירושימה.


יום ראשון, 26 במרץ 2017

ברוכים הבאים לשיקוקו 25-26.3

עלינו על מעבורת מסגנוסקי (Saganoseki Port) בקיושו למיזקי (Misaki) בשיקוקו. הצורה הטופוגרפית של המדינה יצרה צורך למערכת הסעות ימית מפותחת ואכן ניתן למצוא כאלה במקומות רבים וביעילות היפנית. שמנו פעמינו למטסוימה (Matsuyama), והיעד הראשון היה בטירה הממוקמת על גבעה במרכז העיר וחולשת על כל הסביבה. הטירה נשתמרה כמעט במלואה ובתוכה ניתן היה למצוא חפצים ששירתו את המשפחה. הטירה נבנתה ע"י בחור שהחל את הקריירה שלו כעגלון ועשה את דרכו לצמרת בזכות יכולותיו בחרב. ניצנים ראשונים של הדובדבן קיבלו את פנינו וניתן היה לראות כי בעוד מספר ימים התפרחת תהיה בשיאה.