יום חמישי, 30 במרץ 2017

טקמאצו וסביבתה 28.3.17

שני משפטים פילוסופים קמעה אני לוקחת מיום זה
הראשון: one step one sciene
השני: Sabi Wabi - היופי שבפשטות
שני רעיונות אלה קיבלנו מפנסיונר יפני שהדריך אותנו בהתנדבות בתוך אחד הגנים היפים ביפן נמצא בטקאמצו, Takamtsu, ונקרא Ritsurin גן שקיבל 3 כוכבי יופי של מישלן. הגן הוקם במהלך של כמעט 100 שנה ע"י משפחת מאצודאירה אותו קיבלה במתנה יחד עם המצודה העיר והסביבה מקרובי משפחתם השוגונים לבית טוקוגאווה כשעלו לשלטון ב 1600.
הגן כולל 13 גבעות 6 אגמים וסביבם עולם ומלואו.
מילות החוכמה שקיבלנו התייחסו לגן. המדריך שלנו דיבר על כך שכל צעד בגן פותח בפני המתבונן נוף חדש וזה מה שהופך אותו לכל כך מרתק. כמו כן הוא הצביע על סידורי פרחים מינימליסטיים ויפהפיים המקשטים פינות שונות בבתי תה וכינה אותם בביטוי Sabi Wabi.
יופיו של הגן מושך אליו כלות וחתנים רבים המצטלמים באתר זה לפני חתונתם. זכינו לראות שלושה זוגות.


המדריך


זוג מטיילים


טכס התה








מקווים שהצלחנו להבין את ההבדל בין פריחת השזיף והדובדבן ובין העצים.


המשכנו להר ישימה (Mt. Yashima) הממוקם 5 ק"מ מזרחית לטקאמצו. מהר זה ניתן לראות את האיים הרבים הנמצאים בים יפן הפנימי. נקודת התצפית ממוקמת במקום נפלא אלא שהערפילים המכסים יומיומית את השמיים מאפשרים תמונה חלקית בלבד.

Shikoku mura הוא כפר מלאכותי אשר נבנה מבצעים שונים אותם הביאו מכל רחבי יפן ומספרים על אורח החיים של היפנים בעבר ובהווה (באזורים מסוימים ביפן עדין חיים כך).
גשר משריגי גפנים (השלד מכיבלי פלדה)




את חלקו השני של היום הקדשנו למסע של עולי הרגל. התחלנו במקדש 88
הנמצא על הר ישימה





המשכנו במקדש 75 המסמן את מקום הולדתו של קוקאי, מיסד הדת הבודהיסטית שינגון.






לסיום וכדי לשמור על כושר טיפסנו למקדש קוטוהירה-ג'ו המכונה בחיבה קומפירה סאן (מגינים של יורדי הים) כ 800 מדרגות מובילות אליו ושדרת דובדבנים שהחלה לפרוח.








קינחנו את היום במסעדה יפנית טובה.
נסיון מענין היה לנו עם בחירת המלון, חיפשנו יום קודם מלון ב Booking.com וקיבלנו חדר כאשר בסיווג צויין "Adult Only", לא נראה לנו מקביל והמחיר היה מתאים, הגענו עם Navi ישירות למלון ושמנו פעמינו לקבלה, החלון לקבלה היה מכוסה בוילון, אז קראנו משהו בסגנון "יש כאן מישהו", מישהי הציצה מאחורי הוילון וכשראתה שאיננו מסתתרים הסבירה לנו שזה מלון שאנשים מגיעים אליו באופן דיסקרטי, משלמים בחדר עבור השהייה, הדלת נעולה וניתנת לפתיחה/סגירה באמצעות בקשה דרך הטלפון הפנימי. החדר עצמו היה מרווח מאוד כעין סוויטה חדר שינה וחדר לצפיה בטלוויזיה גדולה, חוץ מזה אמבטיה המכילה ג'קוזי + סאונה שכנראה להפעלתם נדרש תשלום לפי בקשה.
נשארנו בTakamtsu יומיים

תגובה 1:

  1. אין ספק שיפן מעניינת ואחרת. מאחר והתמונה האחרונה היא קולינרית אז...בתאבון

    השבמחק