יום ראשון, 2 באפריל 2017

איזור נהר איה - Iya Valley

30-31/3/2017 טיול בשיקוקו
למרות ההבטחות מזג אוויר יפה, יצאנו מטקאמאצו (Takamatsu) במזג אויר גשום לכיוון עמק איה, להבדיל מימי "הגשמים לפרקים" שהיו לנו עד היום, היומיים באיזור נהר איה, היו ימי גשם שוטף שלא פסק עד שיצאנו מהאיזור.
איזור זה הינו איזור טבע פראי מלא אטרקציות כמו מסלולי הליכה, רפטינג, טיפוס על מתוקים ועוד...

כרגיל, עקב העדר שילוט באנגלית, התחלנו את הניווט ע"י זיהוי היעד באמצעות מספר טלפון של משרד מידע לתייר המחוזי (Miyoshi City), הגענו לאחר שעה+ בכביש מתפתל וצר לאתר קמפינג, בתנועות ידיים רצוצות, הצלחנו להבין  שהובלנו למקום אחר, דרך הדרכים הפתלתלות החלנו לחוש את האיזור, הגשם המשיך. בחרנו טלפון נוסף של תחנת מידע באיזור הקניונים, והפעם הגענו ליעד. בדרכינו עברנו דרך שני קניונים מקסימים קובוקה, ואובוקה (Koboke Gorge, Oboke Gorge) לצערינו הראות הייתה גרועה ולכן מיעטנו לתעד.

משם המשכנו לגשר הגפנים Kazurabashi, גשר הגפנים הינו גשר ששילדו עשוי מכבלי פלדה, המלופפים בשירגי גפנים, בקיצור יוצא דופן.

ביקרנו בתצפית לכפר אוצ'י  (Ochai Village View Point) ולכפר עצמו שבו מצויים בתים מסורתיים עם גגות קש, וחלוקה פנימית לפי המסורת.

באיזור מלא הבובות שנעשו ע"י בובניים שאחת מהם אף עשתה סרט עליהן. הלכנו בעקבות הבובות וניסינו לתעדן.

אחרי שסיימו את משימות הלונלי פלנט רצינו לחזור לצייר שהזמננו.
שמנו את הטלפון בNavi אך המספר לא היה רשום, ונאלצנו לנווט בחושך בהרים בכבישים צרים מאוד כאשר מצד אחד תעלה ומצד השני תהום. נסענו כך עד שראינו כפר במעלה ההר, דפקנו על דלת בית אחד שהיה מואר ובתנועת ידיים לאנגלית רצוצה ביקשנו ממנו שיצלצל ל Kumodu San בעל הבית שיבוא לקחת אותנו, הסתבר שהוא חבר שלהם, עשר דקות אחרי זה הגיע האיש והביאנו לביתו.
הבית בקצה שום מקום
למחרת בבוקר יצאנו לנהר איה (Iya River) הגשם היה שוטף, והחלטנו לעבור לאורך הנהר שהוא ערוץ עמוק ומקסים, ולהתפנק ב-Iya Onsen שהוא בית מרחץ יפני בחיק הטבע. הגענו לאונסן ירדנו מהמלון באמצעות פניקולר, ירידה של כמאתיים מטר. למטה נפרדנו וכל אחד נכנס לפי מינו לבריכה חיצונית, בחיק הטבע, כאשר ממולינו הרים מיוערים ואנו רובצים בתוך בריכה חצובה, שמים חמים ממעיין נשפכים אליה בכמויות.

מצויידים בכוחות מחודשים המשכנו לכיוון העיר קובה (Kobe), בדרך עצרנו במייצר (Naruto) לראות את שרידי המערבולת במים הנוצרים מתחת לגשר באיזור המייצר, תופעה הנובעת מהזרמים המנוגדים בגלל האיים, ובהשפעת הגאות והשפל, אנו הגענו בקצה הזמן ולכן נותר לנו לחזות בתופעה לא בעוצמתה המרבית.

הגענו לעיר קובה במטרה להעביר את הלילה, ואיך לא, לטעום מה Kobe Bief המפורסם.