יום ראשון, 2 באפריל 2017

Himeji Castle 1.4.17

לאחר נסיעה ארוכה שעשינו אמש נשארו לנו עוד 50 ק"מ להגעה להימג'י ( Himeji Castle ), נמצאת 50 ק"מ ממערבית לKobe ו 120 ק"מ דרום מערבית לקיוטו.
בחרנו לעלות על הכביש המהיר כדי להצליח ולהרויח את היום במקום. הגענו בשעות הבוקר, השמש האירה לנו פנים לאחר שהרגשנו כמו תיבת נוח ביום הקודם (גשם רצוף במשך היום כולו). החנינו את האוטו והתחלנו לצעוד לכיוון הטירה. מרחוק כבר נראו שיירות הצועדים שהעידו על פופולריות המקום בעיני התיירים במיוחד בעת פריחת הדובדבן. בשטחי הדשא לפני הטירה שסביבו עשרות עצי דובדבן בשלבי פריחה ראשוניים, ניתן היה לראות משפחות/קבוצות יפניות שלמות פורשות משטחי ישיבה תחת העצים וחוגגות את הפריחה. לא הרחנו מנגלים, היה מעניין לצפות בכיבוד שהם בוחרים להביא לחגיגות מעין אלה.



נכנסנו יחד עם הקהל העצום ומתוך הקהל הגדול שמענו לפתע שקוראים בשמנו, והנה ענת ואילו מולנו. זו היתה פגישה מקרית ומרגשת מאד שהרי הסיכוי להיפגש בתוך המון זה הוא כל כך קלוש ובמיוחד כשאף אחד מאיתנו לא ידע שהשני נמצא באותו מקום. זה היה כיף גדול ומחכים לפגישה בקיוטו.

מצודת הימיג'י חולשת על העיר הימיג'י והיא הגדולה מבין 12 המצודות הפאודליות ששרדו ביפן. היפנים מכנים אותה בחיבה שיראסאגי ג'ו - אנפה לבנה בשל הקירות הלבנים המנתחים משני צידי המגדל הראשי ומקנים למצוקה צורה של ציפור הפורשת כנפיה. יש הרואים במצודה סמוראים זו היפה והמשוכללת ביותר ביפן. היום נכללת מצודה זו כאתר מורשת עולמית.

המצודה בנויה ממגדל מרכזי בין שש קומות (שאת כולן טיפסנו) ושטחים למעברי רבים סביבו שחלקם הגדול נועד לבלבל פולשים. אך למעשה מעולם לא היה צורך בכך.

המראה מרהיב ועוצר נשימה. הרווחנו לראותו יחד עם תחילת הפריחה מה שהוסיף ליופיה של המצודה. קשה היה להשתרך עם הקהל העצום בתוך הטירה והבנו כי זה כנראה יהיה העומס שמחכה לנו באתרי פריחת הדובדבן בקיוטו וטוקיו.















לצד הטירה נמצאים גני קוקו אן (Koko-en). קומפלקס של 9 גנים שנבנו באתר בו שכנו בתי סמוראים עתיקים.










את התוכניות שהיו לנו לאוסקה להמשך היום החלטנו לדחות לטיול הבא. שמנו פעמינו לכיוון wakayama.
ל-Wakayama Dai 2 Fuji Hotel.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה