יום חמישי, 6 באפריל 2017

הר קויה - Mount Koya במחוז Wakayama

 4/4/2017 יום רביעי
את היום התחלנו בנסיעה ממלון Nosegawa, מרחק כעשרים ק"מ מהר קויה,
המלון יחסית מבודד אך מספק תנאים של מלון מסורתי ריוקן (Ryokan). הנסיעה היתה בכביש פתלתל וצר, רב הדרך מסלול אחד, למזלינו לא עברו רכבים באזור, אולי שמעו שאנו על הכביש. אחרי קרוב לשעה הגענו להר קויה המכונה קויה סאן, גובה ההר 900 מטר, נמצא דרומית לקיוטו במרכז חצי האי קיאי, בלב יער של ארזים שחורים. המקום נחשב לקדוש ביותר עבור מאמיני הכת הבודהיסטית שינגון. למעלה ממיליון עולי רגל מבקרים באתרים הקדושים בהר. חלקם הקטן עם לבוש מסורתי מאוד מיוחד.



את הכת ייסד הקדוש קוקאי שחי במאה השמינית, שמאז מותו ידוע גם בשם קובו דאישי, תחילה ייסד מקדש ובתקופת אדו הגיעו מספר המקדשים על ההר לקרוב לאלף ואף דובר על יישוב שהיה גדול מקיוטו. עקב סערות טייפון, שריפות ועוד נותרו היום כ 120 מקדשים. חלק מהמקדשים מספקים שרותי הארחה, לינה וארוחות כשרות, אנו לא התנסינו בחוויה.
את הסיור התחלנו ב Dai-mon - השער הענק ששימש הכניסה הראשית אל ההר הקדוש. השער משקיף על נוף מרהיב, לצערינו, אמנם היה יום יפה אך הראות הייתה לקויה.


משם המשכנו ל Danjo Garan Cpmplex מתחם מקדשים.






מתחם הבא היה המקום השני הקדוש על ההר והוא מקדש Kongobu-ji מקדש זה הוקם על ידי קוקאיי ובו גם היה המפקדה שלו , דרכו ניהל את עינייני השינגון. גם מנזר זה הוא קומפלקס מנזרים עם גני סלעים, וציורים על הדלתות באופן המינימליסטי היפני האופייני. משם המשכנו לכיוון בית הקברות העתיק ובדרך עברנו על פני עשרות מקדשים מרשימים, שאחד מהם התחילו ססשיין של מדיטציה.



הרצאה שנשא נזיר בודהיסטי לקהל מאמינים כשאנו ביניהם לא הבנו מילה, אך הסכמנו ללא עוררין.





עולה לרגל




סיירנו גם בבית הקברות העתיק שם קבורים כל מני אישים היסטוריים, אצילים ואנשים שנתנו חותמם בהיסטוריה של יפן. זהו המקום הקדוש ביותר לבני הכת, בית קברות זה ממוקם בין מאות עצי ארז מרשימים ועתיקים בני מאות שנים עם קוטר גזע של מעל 2 מטרים וגובה מעל 20-30 מטר.








אפיזודה לסיום הביקור בקויה-סאן, הייתה כאשר ניסינו להתמקם עם ה Navi לכיוון היעד, הסתבר שהמספר של המלון לא הופיע במערכת, ואז אנשי הטוריסט אינפורמיישן, שביקשו את עזרתם, יצאו מגדרם כדי לעזור. לבסוף שמנו פעמינו לכיוון פאתי העיר נארה ללינת לילה לקראת הנסיעה לקיוטו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה