יום שני, 3 באפריל 2017

2-3.4.17 בעקבות עולי הרגל של kumano kodo

התארגנו בבוקר עם דלק ומזון ושמנו פעמנו לדרום Kansai - חצי האי קיאי במחוז ואקאימה (Wakayama).
התחנה הראשונה היתה מרכז המידע ב Tanabe, שם התחלנו לקבל מושג ראשון על האזור, מסלולי ההליכה שבו והדרך הנוחה לנוע ולהתארגן עם הרכב. התחנה הבאה שלנו היתה ממש במרכז המידע ב Hongu, שם גם סייעו לנו במקום לינה באיזור ללילה זה.
מבחינה היסטורית קומנו קודו (Komano Kodo) הינו איזור בו השתלבו יחדיו שתי הדתות השינטו המקומי והבודהיזם המיובא מהודו דרך סין. באזור מקדשים רבים, שהליכה בינהם, כך סברו המאמינים, יוצרת חוויה דתית של "חיפוש גן עדן" על פני כדור הארץ. המחוז מוכר גם בזכות השקט, המעיינות החמים הרבים והטבע המיוחד שלו.
כיום מוכר כאתר מורשת עולמית ויש בו מסלול מסודר הנקרא "קומנו קודו" (קודו- "הדרכים הישנות", קומנו- "ארץ המתים או האלים מאחר ועל פי האמונה גם אחרי מותם, עדיין נמצאות כאן רוחות אלי השינטו). המסלול עובר בין כל מקדשי האזור ונמשך כחמישה ימים.

אנחנו בחרנו לטעום מקטע אחד מהמסלול בין Hosshinmon-oji למקדש kumano hongu taisha. מסלול בין 7 ק"מ.
יצאנו לדרך ביום שמשי ובהיר, שמחים וטובי לב על מזג האויר הנפלא. כבר בהיותינו באוטובוס שלקח אותנו 8 קמ לתחילת המסלול החל לרדת גשם שהלך והתפתח כשהתחלנו את ההליכה. כמובן שלא היינו מאורגנים לכך.
עצרנו ליד מעין מועדון זקנים כדי לחכות שהגשם ירגע במקצת, זו היתה הזדמנות גם לבדוק שאנו אכן בדרך הנכונה. אשה שראתה שאני בסווטשרט בלבד רצה הביתה כדי לתת לי את הפונטשו נגד גשם שלה כדי שחס וחלילה לא יקלקל את התסרוקת שגם ככה נראית כבר על הפנים. כמובן שלא רצתה כלום בתמורה. מעין "מלאכית שביל" אמיתית.

הדרך קסומה, מלאה עצי אורן עתיקים שכולם צומחים כאילו מישהו יישר אותם בסרגל, בינהם מרבדים עצומים של שרכים המזכירים יערות גשם. הרווחנו גם פריחה כמעט מלאה של עצי הדובדבן שפגשנו בדרך כמו גם של שאר עצי הפרי.

הפונצ'ו

חותמות ליד המקדש
 שיחי תה
מקדש Kumano Hongu Taisha

ועוד פעם הפונצ'ו

הטורי הגדול ביותר ביפן, איזור השייך גם הוא למקדש.
ההזמנה שעשו עבורנו במרכז המידע התגלתה כמוצלחת מאד. הגענו לריאוקן מדהים הממוקם באזור של מעיינות חמים ואונסנים רבים המאפשרים לינה והשתכשכות באמבט יפני

ארוחת ערב בריוקאן

את יום העליה לרגל השני בחרנו להתחיל באיזור Nachi ולבקר במפלי Nachi ובמקדש
 Kumano Nachi Taisha שנבנה כאות הערצה למפל.

המפל הגבוה ביותר באיזור 133 מ'

המקדש, הינו מקדש מרכזי של האזור ואחראי על כ 40 מקדשי שינגון נוספים בסביבה.

עולות לרגל למקדש בלבוש אופייני לקומנו קודו

המשכנו לאיזור Shingu ולמקדש מרכזי נוסף הנקרא Kumano Hayatama Taisha.